Wednesday 03 December 2025

Wednesday 03 December 2025

Share

Catalunya: 85 Candidatures als Premis DonaTICS 2020 / La Independent / Notícies gènere

 

El lliurament dels Premis DonaTIC 2020 es farà coincidint amb el Dia d’Ada Lovelace, el 13 d’octubre.

 

Aquests premis, que s’atorguen des de fa 6 anys, s’han consolidat com a referent en el reconeixement i la divulgació del paper i el talent de les dones en l’àmbit tecnològic. El termini de presentació de les candidatures, obert durant un parell de mesos a l’estiu, va finalitzat la setmana passada.

Un total de 85 candidatures optaran en aquesta edició, organitzada pel Departament de Polítiques Digitals amb la col·laboració de l’Institut Català de les Dones, l’Observatori Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona i l’associació Tertúlia Digital. Aquests guardons s’han consolidat com a referent en el reconeixement i la divulgació del paper i el talent de les dones en l’àmbit tecnològic.

 

 

alt

 

La directora general de Societat Digital, Joana Barbany*, s’ha mostrat satisfeta perquè “tenint en compte la situació actual, en els dos mesos que ha estat oberta la convocatòria hem rebut més de vuitanta candidatures, una xifra que confirma el talent tecnològic femení que hi ha a Catalunya i que des del Departament de Polítiques Digitals volem ajudar a visibilitzar i fer créixer”.

Entre les nominades als premis en Emprenedoria hi ha 18 candidatures: d’empreses consolidades en l’àmbit de les TIC, 3; de professionals (han de treballar per a una empresa o organització o ser “freelance, 8, com acadèmiques i/o investigadores: 11; divulgadores en l’àmbit de la comunicació: 10 ; premi revelació per ’haver tingut un paper rellevant i destacable en l’àmbit de les TIC tot i tenir una trajectòria curta), 9. A més també s’atorguen premis a estudiants universitàries i de cicle formatius.

Els premis s’inscriuen dins el Pla DonaTIC, el pla estratègic que impulsa el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública amb l’objectiu prioritari d’incrementar la presència femenina en el sector [+info].

(*) Joana Barbany. Tot Cugat.

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Julia López

Julia López

Periodista, amb més 40 anys d’experiència en el món de la comunicació i com a redactora de mitjans. Co-fundadora i coordinadora de l’Associació Món Comunicació (AMC).
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Visibilitzant La Historia de les Dones

Molta emoció durant la projecció del documental guanyador d’un Goya “Las Maestras de la República”....

Barcelona: CopaCalala-I Torneig Solidari de Futbol Femení / LA INDEPENDENT / Notícies gènere

Falten només tres dies per a la #CopaCalala-I Torneig Solidari de Futbol Femení , el...

Perú: ANP solicita retiro de iniciativa legislativa que intenta empoderar cultura de secretismo

Lima, 18 de agosto de 2011 SeñorYEHUDE SIMON MUNAROCongresista de la RepúblicaCiudad.- De nuestra mayor consideración: Tenemos...