Sunday 19 July 2026

Sunday 19 July 2026

Obrim fronteres, volem acollir….i exigim vies segures!

OPINIO

El 19 de juny és el Dia internacional per l’eliminació de la violència sexual en situacions de conflicte i el 20 de juny és el Dia mundial de les persones refugiades.

Malauradament, totes dues dates estan molt relacionades.

Aturar la violència i les violacions en temps de conflicte i posterior al conflicte, les cometin qui les cometin és fonamental. Milers de dones i criatures que fugen dels seus països s’enfronten a més violència en el llarg camí cap a la llibertat que busquen. La violència sexual que pateixen és terrible: a mans d’altres refugiats, traficants, per la policia, cascos blaus…no hi ha llocs segurs per a elles, ni tan sols els campaments que s’han habilitat per a la massiva arribada de persones que busquen refugi a Europa, sortint de Síria, Afganistan, i països africans…

Afortunadament, les activistes del projecte Women under Siege intenten visibilitzar i denunciar la situació de les dones a totes les zones de conflicte amb reportatges excel·lents com The missing women of the Mediterranean refugee crisis, i donant a conèixer les històries de la Roma o la Fariyal, entre moltes altres.

Estem construint la República Catalana i la volem lliure i digna per a totes i tots, vinguem d’on vinguem. Som un país d’acollida, malgrat que encara formem part d’un Estat Espanyol vergonyós, incapaç de complir les penoses quotes d’acollida a persones refugiades, i d’una Unió Europea que tanca fronteres davant el patiment de milers i milers de persones que fugen de guerres, de les quals no en tenim les mans netes.

Volem unes relacions internacionals basades en la solidaritat i el respecte de tots els pobles, i no fonamentades en relacions d’explotació dels recursos naturals i de les persones ni en la força de les armes.

Volem l’eradicació de totes les violències que pateixen les dones i criatures, principi fonamental per garantir els Drets Humans de totes i tots.

Volem la lliure circulació de persones per la nostra terra, som un país d’acollida perquè partim de la memòria històrica de les persones que també van patir l’exili.

Diumenge 19 la Plataforma Stop Mare Mortum i l’Assemblea Nacional Catalana convoquen manifestació a Barcelona, 18h Plaça Universitat amb la crida “Obriu fronteres, volem acollir”… ens veiem allà, també per exigir vies segures!

A la mani hi haurà un bloc feminista!

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Drina Ergueta

Drina Ergueta

Periodista y antropóloga. Comunicación y feminismo son sus temas predilectos desde hace más de una década. Articulista en medios bolivianos y portales feministas de España/México.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Barcelona: la Vaga de Totes vol aturar aquest món per canviar-lo / La Independent / Notícies Gènere

Mitjançant un procés assembleari que es va iniciar fa uns mesos, la Vagadetotes va fent...

COMUNICAT 8 de març 2013 CUP d’Almàssera

Molta gent considera que el feminisme, simbolitzat pel del dia 8 de Març, dia de...

EGERA. Europa busca més igualtat de gènere dins la universitat

Universitats de vuit països europeus, entre les quals hi ha la UAB, estan creant mesures...