Saturday 17 October 2026

Saturday 17 October 2026

Share

Catalunya: Pérez Oliva se’n porta el premi al rigor periodístic i visió de gènere / La Independent / Notícies gènere

La periodista Milagros Pérez Oliva (Benasc, 1955) és la guanyadora del Premi Margarita Rivière concedit al rigor periodístic amb visió de gènere i que busca reconèixer el treball d’excel·lència professional, ha informat el Col·legi de Periodistes de Catalunya.

 


La periodista és la guanyadora de la primera edició d’aquest premi que té com a objectiu reconèixer el treball periodístic que tingui una mirada inclusiva, a més de ser d’excel·lència professional.

Aquest guardó està impulsat i organitzat per l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC) per recordar la figura de la periodista barcelonina Margarita Rivière (Barcelona, 1944-2015) i compta amb el suport de la família Rivière, del Col·legi de Periodistes de Catalunya i de la regidoria de Cicle de Vida, Feminismes i LGTB de l’Ajuntament de Barcelona.

Les persones integrants del jurat del premi reconeixen el treball professional i d’excel·lència periodística que al llarg dels anys ha realitzat Milagros Pérez Oliva, pel seu rigor, independència i visió de gènere. El jurat va valorar també el compromís crític respecte als poders establerts amb el qual ha treballat en diversos mitjans de comunicació.

Igualment va tenir en compte la seva visió de gènere en la defensa dels drets de les dones, en l’àmbit del periodisme científic, en la defensa dels lectors i lectores del diari, en els seus articles d’opinió i la seva tasca en la docència.

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Drina Ergueta

Drina Ergueta

Periodista y antropóloga. Comunicación y feminismo son sus temas predilectos desde hace más de una década. Articulista en medios bolivianos y portales feministas de España/México.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Dones ghaneses denuncien greu retrocés democràtic amb la llei que criminalitza les persones LGBTI

La recent aprovació a Ghana de l'anomenada Human Sexual Rights and Family Values ​​Bill ha...

Multitasques o la pluralitat de jornades laborals de les dones arreu del món: Ghana

{youtube}GXc_lWhCI_8{/youtube} En aquest reportatge gràfic recollim algunes de les múltiples tasques de els dones a...

Les Revolucions àrabs han decebut a les dones

Les conseqüències de les revolucions àrabs per a les dones han estat, en molts casos,”...