Monday 19 October 2026

Monday 19 October 2026

Share

Barcelona: Què suposa la Llei LGBT? / La Independent / Notícies Gènere

Els centres DIXIT organitzen unas conferèncias per explicar els canvis que implica la nova llei catalana contra l’homofòbia

El mes d’octubre passat, el Parlament de Catalunya va aprovar la Llei per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.

 

 

Es tracta d’una llei pionera al món, atès que estableix sancions per discriminació i homofòbia amb l’objectiu de protegir els drets dels col·lectius LGBTI (lesbianes, gais, bisexuals, transsexuals i intersexuals) en tots els àmbits com l’educatiu, el laboral o el familiar.

Aquesta llei –exclusiva per al col·lectiu– posa a Catalunya al capdavant de la defensa dels drets LGBTI i introdueix aspectes importants tant a nivell social com legislatiu. L’objectiu és evitar casos de discriminació i d’homofòbia per raons d’orientació sexual com, per exemple, la no acceptació del fill d’una parella gai a una escola al·legant que no queden places lliures –quan sí que n’hi ha– o no voler llogar un pis a persones LGBTI.

Francesc Xavier Jaurena, advocat i professor universitari que ha participat activament en la redacció de la Llei, serà el ponent de la conferència “Presentació de la Llei LGBTI: la igualtat de tracte i l’eradicació de l’homofòbia és un repte legal i social a Catalunya” que acolliran els centres DIXIT.

Què suposa la Llei LGBTI per garantir els drets i per la lluitar contra l’homofòbia? Quins tipus de discriminacions contempla? Qui són els destinataris? Com es denuncien els casos d’homofòbia? Jaurena respondrà a aquestes preguntes i, a més, parlarà del principi de coeducació, del règim sancionador, d’altres sistemes de resposta a la discriminació o de les actuacions interdepartamentals de la Llei.

L’acte –adreçat a treballadors socials, educadors socials, professors i, en general, a tota la ciutadania– estarà presentat per Lluïsa Jiménez, responsable de l’Àrea per a la igualtat de tracte i no discriminació de persones LGTB del Departament de Benestar Social i Família.

 

 

 

 

*Organitza: DIXIT Centre de Documentació de Serveis Socials i l’Àrea per a la igualtat de tracte i no-discriminació de persones LGTB del Departament de Benestar Social i Família

 Data i lloc:

 

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Barcelona: Presentació del llibre El fil dels dies d’Eulàlia Lledó / La Independent/ Notícies gènere

El presentaran Dolores Juliano i Meri Torras a l’Espai Francesca Bonnemaison (C/ Sant Pere...

Protocol de Joventut per a l’abordatge de la violència masclista /La Independent/Notícies gènere

-Una de cada quatre adolescents catalanes de 13 a 18 anys diuen que la seva...

Malawi. Internacional: Àfrica manté la taxa més elevada de matrimonis infantils / La Independent / Notícies Gènere

Malawi va aprovar, el 2015, la Llei de matrimoni, divorci i relacions familiars, que eleva...