Saturday 17 October 2026

Saturday 17 October 2026

Share

Barcelona: CONFERÈNCIA Ana Paula Maia: la lírica de la brutalitat / La Independent / Notícies gènere


Pere Comellas (Universitat de Barcelona) impartirà la conferència* “Ana Paula Maia: la lírica de la brutalitat” dins del cicle de conferències “No només Clarice Lispector”, en el qual, entre març i maig, s’oferiran sessions específiques sobre les creadores Patrícia Melo, Clarice Lispector i Marilene Ribeiro.

Escriptora, guionista i música brasilera, Ana Paula Maia és autora de la trilogia A saga dos brutos iniciada amb dues novel·les curtes Entre rinhas de cachorros e porcos abatidos i O trabalho sujo dos outros (2009) i que va concloure amb la novel·la Carvão animal (2011). En aquest acte s’analitzarà la violència com a tema central del seu univers literari. La conferència s’emmarca en el projecte de recerca “Dones i novel·la criminal a Espanya (1975-2010): Autores, figures de poder, víctimes i criminals (MUNCE)”. Assistència oberta.

 
*Dimarts 25 de març de 19h30 a 21h,Aula 2.2, Edifici Josep Carner,Facultat de Filologia, Universitat de Barcelona. Organitzada per: Estudis Gallecs i Portuguesos, Centre Dona i Literatura i Centro Cultural do Brasil em Barcelona
 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

“Planeta indignado. Ocupando el futuro” o la indignació esperançada

  Esther Vivas i Josep Maria Antentas, exposen en aquest llibre, editat per Sequitur, com els...

Història de la violació

OPINIÓ La violació no és un acte sexual, no té res a veure amb sexe...

monitoreo medios

Gènere i cooperació: veus femenines, només de fons

L’ anàlisi, que avui publiquem, fa referència a la última setmana de gener i la...