Friday 16 October 2026

Friday 16 October 2026

Share

Catalunya-Níger: Campanya de crowdfunding per el documental “Hadijatou, j’accuse”

Hadijatou Mani ( fotografia igualdad.facilisimo.com)

 

La periodista Elisenda Soriguera és l’encarregada de la difusió de “Hadijatou, j’accuse”, un projecte de realització d’un documental que explica la història de Hadijatou Mani, la primera esclava que va denunciar al govern del seu país per permetre que ella fós esclava, i la primera que va guanyar. Va ser a Níger ara fa 4 anys. Des d’aleshores lluita perquè els seus fills tornin amb ella, perquè segueixen vivint amb el seu antic amo (que alhora és el pare de les criatures, perquè ella també era esclava sexual…).

La seva història va servir perquè d’altres dones esclaves poguéssim alliberar-se. I ha de seguir servint per això. Per l’alliberament dels esclaus africans, i dels seus fills. La primera part del documental –dirigit per dues dones: Rosa Cornet i  Lala Gomà (Premi Nacional de Cultura)– ja es va gravar, i ara es vol anar a Níger per assistir al judici dels seus fills i acabar així el documental per estrenar-lo a l’octubre del 2013, quan faci 5 anys exactes del judici de la Hadijatou.

Per això el 10 de desembre, des de la producció del documental es va començar una campanya de crowdfunding per aconseguir els 50.000 euros per poder acabar de filmar aquesta història.

Elisenda Soriguera està convençuda que “com més gent conegui la historia d’Hadijatou, més possibilitats hi ha de recollir els diners (es poden fer aportacions des de 5 euros) per fer realitat el documental. Un documental, que amb l’ajut de molta gent podrà explicar al món aquesta història de coratge i alliberament”.


Podeu trobar més informació sobre aquest projecte al web: www.hadijatou.org/

Elisenda Soriguera:  press@hadijatou.org

Les pàgines de les productores responsables del projecte són: www.elpicnic.com i www.compactoproducciones.com

També som Twitter: @hadijatoucat @hadijatoudoc @hadijatoufr @hadijatoues

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Editat el llibre ‘Simone de Beauvoir, filosofia, literatura i vida’

Marta Segarra (Centre Dona i Literatura) i Àngels Santa (Universitat de Lleida) han editat el...

Mals presagis per al 2012

Molta gent tanca l’any amb algun d’aquests vergonyosos sopars d’empresa que es celebren a la...

8M: més enllà de la vaga feminista

Per Gloria López. AmecoPress El dia 8 de març de 2020 a Madrid les dones...