Dijous 18 juliol 2024

Dijous 18 juliol 2024

Compartir

La imatge de la dona en els mitjans del Marroc

Intissar Rachdi, primera per l’esquerra. Foto Lídia Vilalta

“La imatge de la dona en els mitjans del Marroc en el període previ i durant les eleccions locals i regionals de 2015” – és un estudi preparat pel Media Diversity Institute (MDI) on es demostra com el masclisme preval en el contingut dels mitjans de comunicació, fins i tot, en articles periodístics i peces preparades i produïdes per dones periodistes.

L’estudi contribueix a una millor comprensió de la representació de les dones en els mitjans i en la política.

Com a part de la formació de l’opinió pública, els mitjans de comunicació segueixen sent una plataforma essencial per a les dones per expressar i transmetre les seves veus polítiques i per augmentar la consciència sobre la gestió d’assumptes públics des del seu punt de vista de gènere.

L’estudi del MDI presenta un informe i un anàlisi de la imatge de la dona en els mitjans de comunicació realista i objectiu durant les eleccions locals i regionals al Marroc del 2015. L’estudi ofereix una sèrie de paràmetres mesurables i recomanacions pràctiques per millorar el tractament dels mitjans i la representació dels problemes de la dona.

 

El masclisme preval en els continguts 

L’estudi demostra com el masclisme preval en el contingut dels mitjans de comunicació, fins i tot en articles periodístics i peces preparades i produïdes per dones periodistes. També es destaca que durant les campanyes electorals els actors polítics i els líders del Marroc utilitzen el màrqueting polític positiu per centrar-se en els seus èxits pel que fa a les dones, en lloc de debatre qüestions sobre la pròpia dona.

Algunes de les recomanacions per a una millor representació de les dones en els mitjans de comunicació marroquins publicats en l’estudi són:

• Augmentar el nombre de dones periodistes i donar-les-hi més alt rang i posicions editorials en els mitjans de comunicació;

• Aturar la limitació de la representació de les dones a la família, l’estat civil i a les qüestions de la infància

• Augmentar la consciència dels Partits Polítics i activistes de la societat civil que utilitzin a les dones com una eina de màrqueting polític i animar-los per assegurar que les dones siguin les principals beneficiàries de tals pràctiques;

• Capacitar les/els periodistes sobre la manera de informar sobre les dones i els temes de les dones durant les eleccions; i

• Donar més espai i temps en els mitjans de comunicació a les dones com a participants, expertes, polítiques i protagonistes de la societat civil.

 

 

*Intissar Rachdi, directora de país del Media Diversity Institute (MDI) de Marroc. Investigadora de Sociologia, institució afiliada al Centre Marroquí de Ciències Socials (CM2S). Està preparant la seva tesi doctoral sobre Mitjans de Comunicació i Diversitat al Marroc.

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Euro-Mediterrània: Les dones construeixen societats inclusives / La Independent / Notícies Gènere

En el marc de les conferències 2018 de la Unió per a la Mediterrànies (UpM)...

Violence against women has to be opposed with the means of rights

The European Association for the Defense of Human Rights (AEDH) brings together the leagues and...

Polònia: Reduir a les dones a ser una incubadora

El govern ultradretà de Polònia ha ajornat l’entrada en vigor de la decisió del Tribunal...