Dimarts 13 octubre 2026

Dimarts 13 octubre 2026

Compartir

CICLE DE CONFERÈNCIES: EL COL·LAPSE DEL SISTEMA. BASES PER A PENSAR EL NOU MIL·LENNI

El Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya, organitzador aquest cicle de conferències, afirma: “Estem vivint moments convulsos i crítics, provocats per una sèrie de crisis que estan afectant de ple a la ciutadania: crisi econòmica; crisi de l’estat del benestar; crisi política; crisi de valors… Aquesta situació està comportant patiment i dolor a moltes persones, que, cada cop en un nombre més elevat, es veuen avocades a acudir als serveis socials per tal de demanar suport i ajuts”.

Els professionals del treball social, tenen la consciència d’una visió molt real de les repercussions que, en la vida diària, estan comportant les retallades a un sector de població que cada cop és més nombrós. Aquesta situació pot generar en el col·lectiu professional un sentiment de frustració -pel desmantellament progressiu de l’estat de benestar- i d’incomprensió vers les propostes polítiques de sortida a la crisi.

És per això que el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya considera important analitzar i reflexionar perquè s’ha arribat a aquesta situació, i quins factors i han contribuït. Aquest cicle de conferències, sota el títol de “El col·lapse del sistema. Bases per a pensar el nou mil·lenni”, vol aportar elements de reflexió i debat i plantejar propostes i alternatives de cara al futur.

El cicle serà impartit pel professor Jaume Botey, professor d’història de la Universitat Autònoma de Barcelona, i consistirà en 7 conferències que se celebraran entre el 10 d’octubre d’enguany i el 25 d’abril de 2013 al CCCB i al Patí Llimona:” Res no tornarà a ser com abans. Els reptes”; “Les institucions financeres mundials: FMI, BM. OMC”; “Europa davant el col·lapse. Els errors de la construcció europea”; “Espanya, el bon alumne del neoliberalisme”; “Causes globals : la crisi energètica”; “Els límits del model de creixement. Models alternatius”; “Causes globals: la crisi financera”; “El rescat de la banca. Models alternatius”; “Causes globals: els mercats són insaciables”; i “Moviments alternatius: Cap a una nova societat”.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Entrevista a Patricia Mayorga, presidenta d’AMMPE WORLD

Patricia Mayorga. Foto @Teresa Carreras. XXIV Congrés AMMPE-WORLD. Roma Patricia Mayorga és una periodista italiana, d’origen xilè,...

Internacional: Trencant sostres de vidre. Dues dones directores de dos dels diaris més influents del món: The New York Times i Le Monde

A Jill Abransom que des fa més d’un any dirigeix The New York Times hi...

Nicaragua: Els crits de l’altra rebel·lió

Per Sylvia Ruth Torres. SemLac Nicaragua A Nicaragua, novament l’abril segueix sent un mes intens....