Formació amb Visió de Gènere al Col·legi de Periodistes de Catalunya

Escrit per L.I. dijous, 10 de maig de 2012 00:00

Imprimeix

Comunicació - TICS - Publicitat - Formació

(Notícia del 12 d'abril actualitzada a 10 de maig)

El Centre de Formació i Desenvolupament del CPC inicia el segon trimestre de l’any amb una oferta més àmplia de cursos i un itinerari formatiu nou anomenat “Periodisme per a la ciutadania plural”. En total, s’ofereixen 36 propostes formatives. Aquest nou itinerari recull propostes formatives de la XIDPIC.CAT-XIPVG

“Periodisme per a la ciutadania plural”.

En aquest cas, els cursos estan orientats a donar eines als periodistes i comunicadors per treballar la informació amb perspectiva de gènere, amb aportacions innovadores sobre el tractament informatiu de col·lectius com les dones migrades o la gent gran. Per això, quatre dels cursos d’aquest àmbit es realitzen amb col·laboració de la Xarxa Internacional de Periodistes i Comunicadors de Catalunya/Xarxa Internacional de Periodistes amb Visió de Gènere i, el darrer curs comptarà també amb la col·laboració del Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la UAB. 

Cursos programats “Periodisme per a la ciutadania plural”:

El Mapa de les bones pràctiques de la Comunicació Pública Local”, el proper 16 de maig de 9.30h a 14.30h. Aquest curs té una eina concebuda per fomentar la transparència municipal i la participació de la ciutadania plural en el control democràtic: el mapa de les bones pràctiques de la Comunicació Pública Local, que ha elaborat el Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la Universitat Autònoma de Barcelona (LPCCP – UAB). El professorat el formen:  Amparo Moreno,  periodista i catedràtica emèrita del Departament de Periodisme de la UAB, directora del LCCP; Marta Corcoy, periodista i professora del Departament de Periodisme de la UAB, inspiradora del “Decàleg de Bones pràctiques de la Comunicació Local Pública” i Miquel Borrás, periodista expert en TIC i mapes interactius per a la participació ciutadana.

Tags: