Societat

Què en pensa... Alícia Oliver Rojo. ONGD Cooperacció

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Qüestionaris - Societat

Escrit per Tona Gusi dimarts, 16 de novembre de 2010 14:46

En aquests moments el meu pensament i la meva solidaritat està amb les dones saharauis, hondurenyes, congoleses i tantes altres que estan patint tot tipus de violències i em pregunto, què fan els nostres governs?

Alcia_Oliver_Rojo

 

 

 

 

 

Com valores la incorporació de la Visió de Gènere al tractament de la comunicació i la informació als Mitjans de Comunicació? Què et sembla la iniciativa de La Independent?

Recentment s’acaba de presentar l’estudi “Projecte de Monitoreig Global dels Mitjans” (GMMP) en el que s’assenyala, entre d’altres, que les dones representen el 23% de les persones que apareixen en la informació i que aquesta continua reforçant els estereotips existents. Gairebé la mateixa situació que teníem a inicis dels 90 quan vam crear l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC).

Llegiu-ne més

   

Què en pensa... Anna Mercadé. FIDEM

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Qüestionaris - Societat

dissabte, 11 de setembre de 2010 09:14

Què en pensa... Anna Mercadé. FIDEM

La pèrdua del talent femení significa més d’un milió d’euros a l’any

 

 

 

 

 

 

- Com valores la incorporació de la visió de gènere al tractament de la comunicació i la informació als mitjans de comunicació? Què et sembla la iniciativa de La Independent?

Crec que en els darrers anys s’han fet molts avenços, però els mitjans de comunicació encara són el reducte més sexista que existeix. La presència de la dona en els informatius de TV és un 23%, en premsa un 22% i un escàs 12% en els espais radiofònics, tal com es desprèn dels recents estudis vostres i de l’Institut Català de la Dona. Però el que és més important és que els directius i els caps de departament, els tertulians i els experts són en gran majoria homes i són els que creen opinió.

En el Consell de Govern de la Corporació Catalana només hi ha 3 dones davant 9 homes.

D’altra banda, els anuncis són majoritàriament sexistes: perpetuen els rols de la dona com a esposa, cuidadora i/o objecte sexual.

Per tant, em sembla molt bé la vostra iniciativa. La Independent és absolutament necessària. Felicitats! Compteu amb la meva col·laboració.


Llegiu-ne més: Què en pensa... Anna Mercadé. FIDEM

   

Què en pensa... Antoni Guirado. CGiL

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Qüestionaris - Societat

dissabte, 11 de setembre de 2010 09:23

Què en pensa... Antoni Guirado. CGiL

Per una societat lliure de prejudicis sexistes

 

 


 

- Com valores la incorporació de la visió de gènere al tractament de la comunicació i la informació als mitjans de comunicació? Què et sembla la iniciativa de La Independent?

La incorporació de la visió de gènere és fonamental. La comunicació i els mitjans de comunicació són elements substancials en qualsevol evolució de la societat, i no seria possible aconseguir la plena igualtat social i l'eliminació de la discriminació i el sexisme sense canvis profunds no només en la manera de comunicar sinó també en la creació d’opinió. Crec que la iniciativa de La Independent contribuirà a provocar i a incentivar canvis importants. 

 

Llegiu-ne més: Què en pensa... Antoni Guirado. CGiL

   

Què en pensa... Beatriu Masià. TAMAIA

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Qüestionaris - Societat

dissabte, 11 de setembre de 2010 09:04

Què en pensa... Beatriu Masià. TAMAIA

Salvaguardar els drets humans de les dones

 

 

 

 

 

 

Com valores la incorporació de la visió de gènere al tractament de la comunicació i la informació als mitjans de comunicació? Què et sembla la iniciativa de La Independent?

Creiem que és del tot necessària, ja que la informació continua sent molt esbiaixada i els continguts de la informació sexistes. Creiem que és una bona iniciativa, caldrà fer-ne el seguiment.

 

Llegiu-ne més: Què en pensa... Beatriu Masià. TAMAIA

   

Què en pensa... Clara Romero, del Col·lectiu Maloka

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Qüestionaris - Societat

Escrit per Tona Gusí. dijous, 30 de desembre de 2010 11:16

Seria important intentar que els drets obtinguts es garantissin mitjançant mesures efectives, caldria proporcionar el recursos necessaris perquè s'implementin aquests drets

foto_actual_clara-1

  

 

 

 


Com valores la incorporació de la visió de gènere al tractament de la comunicació i la informació als mitjans de comunicació? Què et sembla la iniciativa de La Independent?

 Em sembla una iniciativa molt oportuna. Si no ens ocupem de nosaltres mateixes, de donar-nos visibilitat, ni els mitjans de comunicació, ni les institucions, i un llarg etcètera, ningú no ho farà.

 

Tant de bo es pogués convertir en un espai en el que ens escoltéssim i ens permetéssim reflexionar en comú.

Llegiu-ne més: Què en pensa... Clara Romero, del Col·lectiu Maloka

   

Què en pensa... Krme Freixa. ADPC

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Qüestionaris - Societat

dissabte, 11 de setembre de 2010 14:02

Què en pensa... Krme Freixa. ADPC

Els mitjans cultiven d’una violència masclista, que és producte de consum i d’augment d’audiència

 


 

 

- Com valores la incorporació de la visió de gènere al tractament de la comunicació i la informació als mitjans de comunicació? Què et sembla la iniciativa de La Independent?

Ara fa uns dies la ministra d’Igualtat i l’agència EFE han signat un acord per tal que les notícies que surten d’EFE envers arreu del món tinguin cura dels plantejaments no sexistes respecte a les notícies que tenen a veure amb violència masclista. Eradicar aquesta visió que els mitjans cultiven d’una violència masclista, que és producte de consum i d’augment d’audiència, és molt important per anar diluint els estereotips que existeixen respecte a dones i homes en els mitjans.

El llenguatge inclusiu, que comporta la perspectiva de gènere, farà més visibles les dones.

Com a presidenta de l’ADPC, que és una associació de dones periodistes que sempre ha lluitat per un periodisme no sexista, estic contenta que dues membres de la nostra junta estiguin entre les impulsores d’aquesta iniciativa d’una agència de noticies no sexista, com les que ja hi ha a Ameco Pres, CIMAC, etc. Ara bé, haurem aconseguit els nostres objectius de periodisme no sexista quan no facin falta aquestes agències, quan les grans agències de notícies entenguin que el llenguatge ha d’ésser inclusiu i que hi ha moltes dones especialistes en política, ciència, esports, etc., i moltes dones que lluiten contra les desigualtats que pateixen altres dones i que tot això també és notícia.

Llegiu-ne més: Què en pensa... Krme Freixa. ADPC

   

Què en pensa... María Olivares. MMD

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Qüestionaris - Societat

dissabte, 11 de setembre de 2010 08:51

Què en pensa... María Olivares. MMD

Proposar altres maneres de relacionar-nos amb la vida i el món.

 

 

 

 

- Com valores la incorporació de la visió de gènere al tractament de la comunicació i la informació als mitjans de comunicació? Què et sembla la iniciativa de La Independent?

Aquesta nova agència em sembla fantàstica i, sobretot, molt necessària.

És imprescindible promoure l’accés de les dones als mitjans de comunicació amb igualtat d’oportunitats.

 

Llegiu-ne més: Què en pensa... María Olivares. MMD

   

Què en pensa... Mònica Ximeno. ACSUR-Catalunya

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Qüestionaris - Societat

Escrit per Tona Gusi dimarts, 26 d'octubre de 2010 17:21

 

Penso que continuem patint l’error de presentar les dones com a víctimes d’un sistema que se’ns vol demostrar aliè, d’alguna manera.Mnica_Ximeno_Roca

 

 

 

 

 

-Com valores la incorporació de la visió de gènere al tractament de la comunicació i la informació als mitjans de comunicació? Què et sembla la iniciativa de La Independent?

La incorporació de gènere als mitjans de comunicació tradicionals, televisió, diaris etc., és molt lluny d’entendre’s com una incorporació real. Penso que continuem patint l’error de presentar les dones com a víctimes d’un sistema que se’ns vol demostrar aliè, d’alguna manera.

Llegiu-ne més: Què en pensa... Mònica Ximento. ACSUR-Catalunya

   

Què en pensa... Montse Cardona. Ajuda en Acció Catalunya i Balears

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Qüestionaris - Societat

Escrit per Tona Gusi dijous, 28 d'octubre de 2010 11:27

La pobresa té moltes cares, però majoritàriament és femeninamontse_cardona


 

 

  

 

- Com valores la incorporació de la visió de gènere al tractament de la comunicació i la informació als mitjans de comunicació? Què et sembla la iniciativa de La Independent?

Els mitjans de comunicació son un reflex de la societat i per tant han de contribuir en la construcció d’un món sense desigualtats entre dones i homes. La perspectiva de gènere i de les dones ha d’estar present en el tractament de les notícies que donen els mitjans perquè com a norma general les dones apareixen en l’esfera de la vida privada,i d’aquesta manera es perpetuen els estereotips i rols de gènere.

Llegiu-ne més

   

Què en pensa... Montserrat Alcoverro. PROJECTE VACAS

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Qüestionaris - Societat

dissabte, 11 de setembre de 2010 14:15

Què en pensa... Montserrat Alcoverro. PROJECTE VACAS

L'educació i la cultura, valors basics per a poder créixer com a éssers humans.

 

 

 

 

 

- Com valores la incorporació de la Visió de Gènere al tractament de la comunicació i la informació als Mitjans de Comunicació? Què et sembla la iniciativa de La Independent?

La valoro molt positivament i la considero imprescindible.
La iniciativa de La Independent és una necessitat davant d'una realitat: la manca d'equitat en el tractament de gènere en els mitjans de comunicació.

Llegiu-ne més: Què en pensa... Montserrat Alcoverro. PROJECTE VACAS

   

Pàgina 1 de 2