Publicitat

Merida.Yucatan. Mèxic: Contundent resposta de la societat contra la violència a les dones / La Independent / Notícies Gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per A.S. Redacció La Independent dijous, 23 de març de 2017 16:45

Rodolfo Cobos Argüelles, director de Filey (Fira Internacional de la Lectura a Yucatan), ha convocat roda de premsa per demanar disculpes...El director de Filey no ha aconseguit l'objectiu que pretenia, sinó que encara hi ha hagut més indignació per part dels col·lectius que van denunciar la publicitat que es va utilitzar en la seva campanya per presentar la Fira Literària, ja que amb les seves disculpes, no consideren que n'hi hagi prou.

 

 

1190 1

 

 

Llegiu-ne més: Merida.Yucatan. Mèxic: Contundent resposta de la societat contra la violència a les dones / La Independent / Notícies Gènere

   

Ressorgeixen estereotips sexistes i racistes en la publicitat a Cuba

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Sara Mas. Semlac Cuba / Fotos Tona Gusi. La Independent dimarts, 7 de març de 2017 18:26

 C.I. taula 5 5

Modera: Luisa Campuzano. Intervenen, d'esquerra a dreta: Naldy Patricia Rodriguez, Zuleica Romay i Lirians Gordillo

Estereotips sexistes i racistes reapareixen en la publicitat i diversos mitjans alternatius actualment a Cuba, van alertar assistents al Col·loqui Internacional "Mujeres y Medios de comunicación en la historia y la cultura de América Latina y el Caribe", realitzat del 20 al 24 de febrer a la Casa de las Américas, convocat pel seu Programa d'Estudis de la Dona.

Llegiu-ne més: Ressorgeixen estereotips sexistes i racistes en la publicitat a Cuba

   

Estat Espanyol: "Ellas Deciden" celebra el seu 15è aniversari / La Independent / Notícies Gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per DEC. Redacció La Independent dijous, 17 de novembre de 2016 14:40

La publicació on line Ellas deciden, que tracta temes relacionats amb màrqueting, branding, utilització de la marca i comunicació des d'un punt de vista femení, celebra el seu quinzè aniversari aquest novembre.

 

Ellas deciden

Llegiu-ne més: Estat Espanyol: "Ellas Deciden" celebra el seu 15è aniversari / La Independent / Notícies Gènere

   

Uruguai: Decàleg de publicitat no sexista / La independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Redacció La Independent dijous, 30 de juny de 2016 17:35

El Decàleg per a una comunicació publicitària no sexista sorgeix en L'Observatori: un àmbit creat dins el Cercle Uruguaià de la Publicitat que promou i fomenta la reflexió, debat, acció i promoció de la igualtat de gènere.

 

 

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3njxvXt5OWg

 

Llegiu-ne més: Uruguai: Decàleg de publicitat no sexista / La independent / Notícies gènere

   

Ni nervis, ni embotits: es tracta de justícia!

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació / La Independent dijous, 2 de juny de 2016 16:51

observatori mitjans dones

 

Torna a començar una altra campanya electoral en què fóra bo esperar que des de les diferents formacions polítiques es proposessin mesures clares i solucions pràctiques en relació amb les qüestions que afecten les dones. Però també fóra bo que per als mitjans de comunicació aquesta fos una part central de l'agenda informativa.

 

Llegiu-ne més: Ni nervis, ni embotits: es tracta de justícia!

   

Catalunya: lliurament de premis Projecte (RE) Imagina’t / La Independent / Notícies Gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Redacció. La Indepedent divendres, 6 de maig de 2016 13:32

Lliurats els premis del projecte "(RE) Imagina't, fem un espot no sexista!" En el qual participen estudiants d'instituts de diverses ciutats de Catalunya i que és porta a terme amb la Televisió de Catalunya, la Universitat Ramon Llull i l'Observatori de les dones als mitjans de comunicació.

 

 

reimaginate 16

Llegiu-ne més: Catalunya: lliurament de premis Projecte (RE) Imagina’t / La Independent / Notícies Gènere

   

Catalunya: 26 d'abril Acte de cloenda de la 7ª edició del concurs (RE)Imagina't / La Independent / Noticies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Redacció La Independent dijous, 21 d'abril de 2016 17:20

Televisió de Catalunya, la Universitat Ramon Llull i l'Observatori de les dones en els mitjans de comunicació conviden a l'acte de cloenda de la 7ª edició del concurs (RE)Imagina't, fem un espot no sexista!

Serà el dimarts 26 d'abril a les 20h a l'Auditori de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna* es durà a terme l'entrega de premis i la projecció dels espots dels guions guanyadors.

 

 

Logo Observatori de les dones

 

Llegiu-ne més: Catalunya: 26 d'abril Acte de cloenda de la 7ª edició del concurs (RE)Imagina't / La Independent / Noticies gènere

   

Catalunya: Imatges per pensar / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Redacció ODMC / La Independent dijous, 3 de març de 2016 20:40

Reflexionar sobre l'agenda oculta que implícitament mobilitza la difusió de determinants missatges al cinema, la televisió,a les xarxes o a la publicitat i analitzar com es representa la feminitat en les representacions visuals i narratives és l'objectiu del darrer projecte de l'Observatori de les Dones als Mitjans de Comunicació.

 

Observatori

Llegiu-ne més: Catalunya: Imatges per pensar / La Independent / Notícies gènere

   

Catalunya: Produccions publicitàries d'aquestes festes. Vasos comunicants / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació / La Independent dijous, 14 de gener de 2016 13:40


Un repàs a les produccions publicitàries d'aquestes festes ens informen d'un abusiu us de la instrumentalització de les dones com a objectes al servei de les expectatives i d'un desig que suposen masculí. Imatges de dones simplement emmirallades en convocar la mirada de l'altre / mascle, ja sigui un patètic latin lover que les rapta en una festa, uns altres que les palpegen dins d'una sala d'oci, o una ninfa desmaiada reclamant que algú respongui als seus gemecs falsament autoeròtics.

 

 

dones ODMC

 

Llegiu-ne més: Catalunya: Produccions publicitàries d'aquestes festes. Vasos comunicants / La Independent / Notícies gènere

   

Catalunya: Concurs (RE) Imagina't, últims dies d'inscripció / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per DEC. La Independent dijous, 5 de novembre de 2015 18:57

El concurs (RE) Imagina't, que premia estudiants que realitzin un exercici de publicitat que eviti i alhora delati els estereotips sexistes en la publicitat, està a punt de tancar inscripcions.

El concurs és una iniciativa de l'Observatori de les dones en els mitjans de comunicació i compta amb la col·laboració de Televisió de Catalunya i de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna.

 

reimaginate

Llegiu-ne més: Catalunya: Concurs (RE) Imagina't, últims dies d'inscripció / La Independent / Notícies gènere

   

Catalunya: El concurs (RE) Imagina't duplica els premis en la seva 7ª edició / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Redacció La Independent dimecres, 16 de setembre de 2015 00:00


(RE) Imagina't és un projecte educatiu que té la finalitat d'afavorir un ús no sexista ni androcèntric del llenguatge audiovisual, mitjançant l'elaboració de guions i la realització d'espots no sexistes. El concurs*, s'adreça a nois i noies de 14 a 18 anys i pot participar-hi l'alumnat dels centres o els grups d'educació en el lleure de les poblacions que formen part de l'Observatori de les Dones als Mitjans de Comunicació. Aquest curs 2015-2016 s'atorgaran també premis als millors espots realitzats, a banda dels premis als millors guions presentats.

 

Logo Observatori

 

Llegiu-ne més: Catalunya: El concurs (RE) Imagina't duplica els premis en la seva 7ª edició / La Independent / Notícies gènere

   

Catalunya: Acte de Cloenda de la 6ª edició del concurs (RE)Imagina’t / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Redacció La Independent dijous, 7 de maig de 2015 20:16

El projecte (RE)imagina't, fem un espot no sexista! rep el suport de Televisió de Catalunya, la Universitat Ramon Llull i l'Observatori de les dones en els mitjans de comunicació.

En aquesta edició de RE)Imagina't, hi han participat més de 700 joves de 28 centres educatius i esplais de 12 poblacions de Catalunya.

Els premis d'aquesta 6ª edició del concurs 2014-2015 es van atorgar la tarda del dimarts 28 d’abril a l'Auditori Blanquerna.

 

 

Reimaginat

 

 

 

Llegiu-ne més: Catalunya: Acte de Cloenda de la 6ª edició del concurs (RE)Imagina’t / La Independent / Notícies gènere

   

Barcelona: Jornada de debat "Els estereotips de gènere a la publicitat" / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Redacció La Independent dijous, 4 de desembre de 2014 17:53

 

L’objectiu de la Jornada* d'aquest 12 de desembre de 2014 al Palau Robert és establir un espai de reflexió sobre la presència d’estereotips en l’àmbit de la publicitat.

Es preveu que a partir d'aquesta trobada s'inicii un grup de treball per elaborar unes recomanacions per als mitjans de comunicació i empreses de publicitat per lluitar contra els estereotips negatius de gènere i per impulsar la igualtat en les campanyes publicitàries.

 

 

Consell Audiovisual        ICD

Llegiu-ne més: Barcelona: Jornada de debat "Els estereotips de gènere a la publicitat" / La Independent / Notícies gènere

   

Barcelona: grups guanyadors del (RE)imagina’t / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Redacció La Independent dijous, 8 de maig de 2014 14:13

Logo Observatori

 

 

4 Grups guanyadors

Els espots i els reportatges de com es van fer al web de l'ODMC

Televisió de Catalunya, la Universitat Ramon Llull i l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació treballen conjuntament en el projecte (RE)imagina’t, fem un espot no sexista!

Llegiu-ne més: Barcelona: grups guanyadors del (RE)imagina’t / La Independent / Notícies gènere

   

Barcelona: Acte de clausura de la 5a edició (RE)Imagina't

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per T.G. Redacció La Independent dissabte, 26 d'abril de 2014 10:08

logo ODMC

Mitjans digitals i altres maneres de comunicar

L'acte de cloenda* serà quest proper dimarts 29 d'abril i comptarà amb la periodista Montserrat Boix* i el grups guanyadors

Televisió de Catalunya, la Universitat Ramon Llull i l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació treballen conjuntament en el projecte (RE)imagina’t, fem un espot no sexista!

Llegiu-ne més: Barcelona: Acte de clausura de la 5a edició (RE)Imagina't

   

Valencia: publicitat sexista d'una empresa de bicicletes / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per T.G.Redacció La Independent divendres, 25 d'abril de 2014 11:48

 

Publicitat sexista bici

PASSIONBIKE VALÈNCIA

 

A València hi ha un local de lloguer de bicicletes que utilitza una imatge sexista com a reclam.
Aquest tipus de publicitat on s'ofereix la imatge de la dona com un objecte desitjable i amb el qual es pot comerciar (de fet, el reclam publicitari juga amb la confusió entre el lloguer de la bicicleta o del cos de la dona) no fan sinó fomentar la violència contra les dones

Diverses organitzacions de València  demanen  que es realitzin les gestions oportunes per a la seva retirada immediata.

 


   

Internacional: Perilloses tendencies femenines de bellesa / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per S.C. Redacció La Independent dijous, 16 de gener de 2014 17:01

 

 thigh-gap-

 

El "Thigh gap" és l'últim crit de la moda entre les adolescents. Fins i tot hi ha blogs a les xarxes socials on les noies mostren el seu famós buit entre les cuixes. Però què succeeix? que són molt poques les que neixen amb aquesta característica física, i llavors sota aquest arquetip les adolescents per aconseguir-ho s'estan sotmetent a cirurgia o a processos de aprimament de límits perillosos.

Llegiu-ne més: Internacional: Perilloses tendencies femenines de bellesa / La Independent / Notícies gènere

   

El traumàtic salt de la talla 38 a la 40 de Mango

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Drina Ergueta. La Independent dimecres, 15 de gener de 2014 23:20

mango 3

 

 

La nova línia de roba de dona de la firma Mango ha sortit aquesta setmana amb una campanya de comunicació i publicitat  "desafortunada", "discriminatòria" i de risc perquè plantejen un salt de percepció qualitatiu de la talla 38 a la 40 que pot resultar traumàtic per al seu públic, d'acord a l'anàlisi de dues expertes consultades per La Independent.

Llegiu-ne més: El traumàtic salt de la talla 38 a la 40 de Mango

   

Catalunya: L'ODMC felicita el Nadal avalant 2 peces audiovisuals / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Redacció La Independent dimecres, 18 de desembre de 2013 18:50

nenescharlieB copia

 

L'Observatori de les Dones als Mitjans de Comunicació inclou en la seva felicitació de Nadal dues propostes audiovisuals: "Aquestes festes de Nadal, moment en què sempre aprofitem per fer una crítica a les velles i reiterades propostes sexistes que trobem en els missatges publicitaris, i en alguns tractaments informatius, trencarem un altre tòpic i celebrarem l'aparició de dues peces audiovisuals que passen per sobre de tot això i fan ben evident que el descrèdit del sexisme és també ampli, saludable i creatiu."

www.youtube.com/watch?v=gnX0518NmBc

Las princesas son unas boludas. El periodico

 

   

(RE)IMAGINA’T 2014, Fem un espot no sexista! / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Redacció La Independent dijous, 24 d'octubre de 2013 19:40

Obertes les inscripcions per al (RE)IMAGINA’T 2014

Un concurs per a l'elaboració d'un guió d'un espot no sexista adreçat a grups de nois i noies d' entre 14 i 18 anys dels centres d'educació formal i d'entitats d'educació en el lleure dels municipis que formen part de l'Observatori.

Al concurs pot participar qualsevol centre d'educació formal o entitat d'educació en el lleure adreçada a alumnes d' entre 14 a 18 anys dels municipis que formen part de l'Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació.

 

logoReImaginat2013

 

Les inscripcions estan obertes fins el 15 de novembre de 2013 a través de la fitxa d'inscripció.

Més informació a: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

   

Estat espanyol: Campanya denuncia video sexista "La RAE cumple..." / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Redacció La Independent dijous, 26 de setembre de 2013 14:58

Veieu video de publicitat:

La RAE cumple hoy 300 años por eso la felicitamos con un anuncio

Podeu denunciar per contingut sexista a:

Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

   

Guatemala: Ocupacions només per a dones extravertides i atractives / La Independent/Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Alba Trejo, SEMLac / La Independent dimecres, 15 de maig de 2013 22:45


 "Si tens entre 18 i 30 anys d'edat, ets atractiva, dinàmica, extravertida i tens una bona presentació, ets apte per tenir una feina a Guatemala". Però, si ets home, aquests requisits no són obligatoris, només has de "ser responsable, tenir habilitats numèriques, lideratge, capacitat de treballar sota pressió i experiència".

Així de clara és la diferència entre un i altre avís classificat a la secció d'ocupacions en la premsa en aquest país centreamericà.

Llegiu-ne més: Guatemala: Ocupacions només per a dones extravertides i atractives / La Independent/Notícies gènere

   

L'espot guanyador de la 4ª edició del concurs (RE)imagina't s'emet per tv3 el diumenge 12 de maig en el programa TAGS! /La Independent/ Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Redacció La Independent dijous, 9 de maig de 2013 13:52

Televisió de Catalunya i l'Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació col·laboren en la 4ª edició del projecte (RE)imagina't, fem un espot no sexista!

L'storyboard guanyador ha estat seleccionat d'entre un total de 88 treballs, en la realització dels quals han participat 355 joves de 8 poblacions diferents.

Aquest any, a més, el jurat ha decidit fer tres mencions especials a d'altres treballs que també han destacat per la seva creativitat i la cura en la realització dels storyboards.

Llegiu-ne més: L'espot guanyador de la 4ª edició del concurs (RE)imagina't s'emet per tv3 el diumenge 12 de maig en el programa TAGS! /La Independent/ Notícies gènere

   

(Re) imagina't, premis per una publicitat no sexista

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Drina Ergueta. La Independent dimecres, 8 de maig de 2013 13:16

logoReImaginat2013

 

Que les dones som defectuoses, que ens arruguem, que ens hem de mantenir primes i belles, que el nostre cabell pot ser molt lleig, que ha de venir algú del futur per dir-nos quin detergent utilitzar, que som les que fem servir els detergents i també els rentavaixelles, que se'ns escapa el pipí i se'ns mou la dentadura quan arribem a una edat ... enfront a l'aventurer conductor de cotxes, al carismàtic bevedor de cervesa, l'heroi de sempre masculí. Són les imatges recurrents que donen les publicitats, especialment televisives, i contra les quals el projecte (Re) Imagina't s'ha proposat treballar.

Llegiu-ne més: (Re) imagina't, premis per una publicitat no sexista

   

IMAGINAR UNA ALTRA PUBLICITAT. Acte de clausura de la 4ª edició del concurs (RE)Imagina't.

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per L.I. dissabte, 13 d'abril de 2013 19:05

Televisió de Catalunya i l'Observatori de les dones en els mitjans de comunicació treballen conjuntament en el projecte (RE)imagina't, fem un espot no sexista!

L'acte* comptarà amb la participació dels grups guanyadors i amb un diàleg entre l'escriptora Gemma Lienas i la directora de cinema Elena Trapé.

En el context dels debats contemporanis relacionats amb la necessitat de trobar noves fórmules per renovar les pràctiques socials i comunicatives l'Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació proposa un espai de reflexió sobre la publicitat i els seus reptes pel que fa a la representació de la diversitat. Quines innovacions s'han produït en aquest àmbit? Com afavorir les corresponsabilitats familiars i domèstiques?

Llegiu-ne més: IMAGINAR UNA ALTRA PUBLICITAT. Acte de clausura de la 4ª edició del concurs (RE)Imagina't.

   

OBSERVATORI DE LES DONES ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ: Nosaltres no publicarem la imatge del carnaval de Reus

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Observatori de les Dones als Mitjans de Comunicació / La Independent dimecres, 6 de febrer de 2013 18:29


 

La Independent se suma a la campanya de l'OBSERVATORI DE LES DONES ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ quan afirma:

Nosaltres no publicarem la imatge del carnaval de Reus, reproduïda abastament al bo i millor de la nostra premsa que, tot i reclamar-se informativament neutral, no s'ha estat de col·locar la imatge a la gran majoria de portades. El motiu: que el Pisuerga passa per Valladolid, que com és ben sabut, és una excusa boníssima per a veure uns pits enormes a primera plana.

La importància que se li ha donat al cartell posa de relleu, una vegada més, el pes (de la palla) pel que fa al tractament per part dels mitjans de comunicació d'allò que afecta a les dones. Si es tracta de pits, s'ofereix la primera plana de la versió digital de molts diaris i un espai destacat en les edicions impreses. I qualsevol excusa és bona: carnavals, pits i culs de treballadores sexuals alliberades de les màfies que les exploten (sense que hi aparegui, és clar, ni el nom ni els rostres dels qui ho fan), triomfadores amb el suficient glamour i regateres... En definitiva, l'espectacle del cos femení.

Ara bé, quan es tracta d'atendre d'altres aspectes que afecten a les dones –i que no donen per a l'espectacle, l'escàndol i el debat fàcil–, quan no és 8 de març ni 25 de novembre, llavors tot són excuses i justificacions. Aleshores escoltem que el tema no interessa, que no és prou rellevant o socialment transcendent, o que ja estan un altre cop les feministes posant en qüestió la bondat i la "igualtat" assolida... Com deia aquella... quanta, quanta guerra!

   

Desapareixen d'El Punt Avui els anuncis dedicats al relax i la prostitució

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per T.G. Redacció La Independent dimecres, 2 de gener de 2013 16:30

El Punt Avui estrena el 2013 reordenant la secció d'Anuncis Classificats del diari (els anuncis d'immobiliàries o d'ofertes de feina o altres es distribuiran al llarg del diari) i eliminant els anuncis dedicats al relax i la prostitució.

Des d'El Punt Avui ho expliquen així: "La decisió, però, sí que afecta directament els anuncis de relax i de prostitució, que al llarg dels últims anys originaven sovint discussions i queixes entre els lectors. El degoteig de protestes de particulars i de diferents col·lectius, tant a l'empresa editora com al Defensor del Lector, pels anuncis de contactes, considerant que afavoreixen o donen publicitat a la prostitució, ha estat una constant els últims anys. Si bé fins ara el diari havia mantingut aquest tipus d'anuncis –com també la Bústia d'Amics– argumentant-ne la legalitat, finalment s'ha optat per deixar-ne de publicar a partir d'avui aprofitant la reordenació que s'ha fet també per altres motius de la secció d'Anuncis Classificats".

   

(RE)IMAGINA'T Fem un spot no sexista! (4a edició)

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per L.I. dijous, 20 de setembre de 2012 19:04

 

Aquest premi, organitzat per l'Observatori de les Dones vol impulsar el procés participatiu-creatiu amb l’objectiu de fomentar el discurs crític cap als mitjans de comunicació, el resultat del qual serà la creació d’un guió per a un espot publicitari que superi els estereotips sexistes.

Està adreçat a joves d’entre 14 i 18 anys de tots els ensenyaments i espais educatius (també els d’educació en el lleure). El guió escollit serà produït per TV3, i el grup guanyador s’encarregarà de la realització de l’espot.

L’edició passada el projecte (RE)IMAGINA’T va comptar amb la participació de més de tres-cents joves de diversos centres educatius. El grup guanyador pertanyia a la UEC Comtal de Barcelona i es pot veure l’espot i saber com va anar el rodatge en aquesta web aquí


Les inscripcions  per aquesta 4ª edició del projecte són fins el 15 de novembre

Més informació al web de l’Observatori


   

L'Observatori de les Dones suspèn la publicitat d'aquest setembre

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per L.I. dijous, 20 de setembre de 2012 18:56

Segons el seguiment que ha fet l' Observatori de les Dones de la publicitat al nostre país en aquesta entrada al mes de setembre, han tornat "les noies/models amb mirada perduda i amb actitud d’entrega. Ara ja no amb l’ excusa de l’astènia primaveral sinó amb la modalitat de tardor: tons torrats, blaus foscos,algun vermell, algun blanc però sense canvis clars en la seva actitud davant la càmera..."
Per a l'Observatori, "aquest tipus de retòrica publicitària continua baixant de nivell, suspèn també aquest setembre i ha perdut de manera majoritària un cop més, l’ oportunitat i l’ ambició de representar les dones amb la força que tenen i la nova posició que ocupen o estan decidides a ocupar en cadascun dels espais que trepitgen....."
"Les noies reals, mentrestant, segueixen liderant les qualificacions escolars i universitàries, així com els títols olímpics", recorda l'Observatori.
   

Mèxic: Mitjans impresos fomenten trata de persones: CEIDAS

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Anayeli García Martínez. CIMAC / La Independent dilluns, 19 de març de 2012 13:22

 Publiquen més de 12 mil anuncis en menys de tres mesos 

Els anuncis de serveis sexuals en els mitjans impresos, especialment als diaris Reforma, Metro i La Prensa, continuen a l'alça la qual cosa evidencia la prevalença d'una cultura d'explotació i abús cap a les dones, coincideixen activistes i legisladores. 

Aquest 15 de març el ple de la Cambra de Diputats va aprovar expedir una nova llei en matèria de trata de persones que imposa penes de fins a 40 anys de presó a qui exploti o abusi laboral o sexualment de menors de 18 anys. 

Llegiu-ne més: Mèxic: Mitjans impresos fomenten trata de persones: CEIDAS

   

La marca d'uns pantalons: ‘Dóna’ls-hi a la teva dona, és la seva feina’

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per L.I. dijous, 15 de març de 2012 20:51

 

Una marca de pantalons els hi posa etiquetes que diuen: ‘Dóna’ls-hi a la teva dona, és la seva feina’
 

Foto i l'explicació de 8tv:

Els pantalons de la botiga de roba on-line Madhouse tenen una etiqueta ofensiva en què es pot llegir Give it to your woman. It’s her job (Dóna’ls-hi a la teva dona, és la seva feina).Això ha provocat un gran enrenou social a la xarxa després que ho pengés a Twitter l’editora del diari The Telegraph, Emma Barnett. Ho va descobrir dissabte als pantalons del seu nòvio. S’ha sentit molt ofesa, i això que reconeix que no s’escandalitza amb bromes sexistes. Ja hi ha hagut missatges per boicotejar la marca o aquest portal d’internet on es pot comprar roba de marca amb descomptes importants. Madhouse ha emès un missatge dient que els fabrica una empresa de pantalons que tenen subcontractada i que no en van revisar l’etiqueta amb les instruccions.

   

Presentat el “Decàleg de bones pràctiques sobre el foment de l’autoestima i la imatge corporal en els mitjans de comunicació”

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per L.I. dimecres, 7 de març de 2012 20:06


El Col·legi de Periodistes de Catalunya, l’Academia de las Ciencias y las Artes de Televisión i la Fundació Imatge i Autoestima van presentar  el divendres 2 de març a la Sala d’actes del Col·legi el “Decàleg de bones pràctiques sobre el foment de l’autoestima i la imatge corporal en els mitjans de comunicació”. L’objectiu és fomentar i millorar la responsabilitat social dels mitjans de comunicació en la prevenció dels trastorn s de conducta alimentària (TCA), especialment l’anorèxia i la bulímia nerviosa.

 

LLegiu notícia sencera a ww.periodistes.org

   

Perú: Reconeixeran treballs publicitaris no sexistes

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per CIMAC / La Independent dimarts, 13 de desembre de 2011 08:52

 El col ·lectiu peruà Fem-tv, integrat per diferents organitzacions civils (com el Centro de la Mujer Peruana i el Movimiento Manuela Ramos entre d'altres), que promouen l'eliminació de la publicitat sexista en els mitjans visuals, premiarà els espots televisius que difonguin una imatge igualitària entre dones i homes. 

En la quinzena edició dels premis "Sapo-tv" , 13 de desembre, s' hi esmenten també aquells treballs que promouen una imatge estereotipada i masclista de les dones.

   

País Valencià: Continua la campanya contra la publicitat de prostitució

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per L.I. dijous, 17 de novembre de 2011 13:00

Intersindical Valenciana va denunciar a la Direcció General de Familia i Dona l'existència, en diferents punts de les carreteres del país valencià, de cartells publicitaris del prostíbul "sala Glamour", on un cos nu d'una dona ofereix "un luxe al teu abast".

La Generalitat Valenciana informà a Intersindical que realitzaria els tràmits escaients per a procedir a la seua retirada. I, certament, feu retirar fa uns dies publicitat de prostitució dels autobusos Metrobus, però a dia d'avui encara no s'ha retirat les tanques publicitàries que es poden veure en localitats i als taxis d' Alacant (que són transport de concesió pública).

En concret, les tanques denunciades corresponien als terminis municipals de Mislata, Paterna i Riba-roja de Túria. En els tres casos, s'ha comprovat que estan pintades de blanc, per la qual cosa Intersindical agraeix la rapidesa davant la petició de retirada d'una publicitat tan vexatoria. Tanmateix, han tingut coneixement de l'existència de més tanques del mateix prostíbul, la Sla Glamour, en altres localitats, com l'Eliana, San Antonio de Benageber i Godella.
 
Intersindical explica en un comunicat que no disposa dels mitjans necessàris per a comprovar l'existència de totes les tanques, ni tampoc és la seva responsabilitat localitzar-les.  Per la qual cosa, demanen a la Direcció General que contacti amb l'empresa en qüestió per tal de comprovar quantes més hi ha instal·lades i procedir a la seua immediata retirada.

No cal recordar que aquesta publicitat és una apologia directa de la violència contra les dones, afirma Intersindical Valenciana.

   

País Valencià: Per la retirada del lema "el novio es un complemento más ", de la Fira Fiesta y Bodas 2012

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per L.I. dimecres, 16 de novembre de 2011 09:42

Intersindical Valenciana demana la retirada del lema "el novio es un complemento más ", de la Fira Fiesta y Bodas 2012, organitzada per Fira València. 

Veieu  RTV1, programa + Gente, a partir del minut 35:

 

Intersindical exige más control del "sexismo" en la publicidad



http://www.rtve.es/alacarta/videos/mas-gente/mas-gente-15-11-11/1250020/

 

La Coordinació de l'Àrea de la Dona d'Intersindical Valenciana considera que aquesta publicitat de la Fira de València és sexista i vexatòria de la imatge dels homes: "Encara que aquest tipus de publicitat normalment utilitza de forma sexista la imatge de les dones, en aquest cas és al contrari. No es pot permetre aquesta cosificació de la condició humana, amb independència del sexe" manifesten en un comunicat.

Opinen que potser aquest cas de publicitat sexista faci pensar sobre "la necessitat de controlar la publicitat que de forma habitual tracta a les dones com a cossos en tot tipus d'anuncis ( tractaments per a aprimar-se fins, centres de relax  que amaguen explotació sexual de dones i xiquetes,etc.)".

   

Xile: Pluja de crítiques per la campanya 'Maricón 2.0' contra la violència cap a les dones

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per A.B. Redacció La Independent/Tamara Vidaurrázaga. SEMIac dimecres, 9 de novembre de 2011 18:11

 

A Santiago de Xile s'ha impulsat una campanya contra la violència cap a les dones del Servei Nacional contra la Dona (SERNAM) anomenada Maricón 2.0, la qual l'eslògan és 'Maricón es el que maltrata a una mujer', que ha despertat nombroses crítiques de diversos sectors de la societat i per motius ben diferents.

La coordinadora de la Xarxa Xilena contra la Violència Domèstica i Sexual, Soledad Rojas, ha considerat que la campanya estava mal plantejada perquè "estigmatiza a un grup social com són els homosexuals, per això és important que es promogui aviat la llei antidiscriminació", ha declarat a SEMIac. El més greu, per Rojas, és que "la campanya immobilitza les dones i així ho mostra la polèmica que se centra en el personatge de Castell i no en la violència contra les dones". 

D'altra banda, un grup de persones, de manera anònima, ha repartit pamflets homofòbics en què s'ha criticat el principal personatge de la campanya: el fotògraf i animador, Jordi Castell, per la seva condició d'homosexual. El papers assenyalaven que la campanya del SERNAM, protagonitzat per un conegut gay de la televisió xilena, promovia l'homosexualitat masculina.

L'any passat la Xarxa ja va criticar la campanya per les mateixes raons: "Sembla com si SERNAM no escoltés a les organitzacions que tenen experiència amb els dones, perquè aquest any ha tornat a passar el mateix amb la campanya al titular-la Maricón 2.0. Una de les crítiques més importants de l'organització feminista és que la campanya governamental "no aporta eines perquè les dones puguin acabar amb les situacions de violència i "les mostra només com a víctimes", va afegir Rojas.

   

País Valencià: Denuncia per llevar els cartells vexatoris d'anuncis del prostíbul EVENONCE

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per L.I. dimecres, 9 de novembre de 2011 11:20


A la Direcció General de Familia i Dona per a demanar que facen les gestions oportunes  de forma urgent per tal de llevar els cartells vexatoris d'annuncis  del prostíbul EVENONCE. En aquest enllaç de la seua  web s'ofereixen "putas valencia". Les imatges que apareixen en la web són les mateixes dels cartells  que es troben en diferents punts d'aquesta ciutat i municipis de les rodalies:   http://www.evenonce.es

La mateixa denúncia a l'observatori de publicitat sexista de l'Instituto de la Mujer, Madrid: 
  Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

 

 

   

Autobusos valencians accepten publicitat de prostitució

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per L.I. dimecres, 26 d'octubre de 2011 12:30

Notícia El Público

Nou línies de l'Entitat de Transport Metropolità porten anuncis de clubs de cites. La ciutat, però, va vetar el 2009 els busos amb missatges ateus. A mida gegant i a la vista de tothom. Així s'exhibeixen els anuncis de prostíbuls a València, que han trobat en l'Entitat de Transport Metropolità (ATM), empresa de titularitat pública, el seu millor aparador.

Darrera hora: La Generalitat Valenciana ha fet retirar els anuncis de prostitució dels busos.

 


   

Argentina prohibeix la publicació d'avisos de prostitució en els mitjans de comunicació

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Publicitat

Escrit per Artemisa/L.I. dijous, 7 de juliol de 2011 12:59

FLAIX

La mesura, disposada per un decret presidencial, dóna per complert un antic reclam del moviment de dones, col.labora en el disseny de polítiques públiques sobre comunicació i gènere, i acompanya un procés iniciat per diversos mitjans gràfics provincials durant l'any 2010.

'Hem fet un gegantí pas contra el tràfic i la discriminació en signar aquest decret-va assenyalar la presidenta Cristina Fernández de Kirchner des del Saló de les Dones de la Casa de Govern, acompanyada per bona part del gabinet i escoltada per representants del moviment de dones -. La publicació d'ofertes sexuals és un vehicle a la comissió del delicte de tràfic de persones i alhora una profunda discriminació cap a les dones. '