Catalunya: reconeixement a la feina de Mònica Planas com a crÃtica de televisió / La Independent / NotÃcies gènere
Written by Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació / La Independent Thursday, 15 December 2016 15:50
Media - ICT - Media - ICT
L'Observatori expressa el seu reconeixement a la feina de Mònica Planas com a crÃtica de televisió.
Amb el seu treball ha liderat la renovació d'aquest format periodÃstic i l'ha rescatat d'una inèrcia que bascula sovint entre el to laudatori o l'opinió agre (o si més no cÃtrica) segons bufen els vents del mitjà en què es publiquen els comentaris sobre televisió.
Â
Â
Â
Mónica Planes ofereix anà lisi i argumentació crÃtica en els seus escrits, i destaca per la convicció i eficà cia amb què sap fer arribar les seves reflexions a una audiència anestesiada que ella malda per mantenir desperta, tot desafiant el somni de la raó en què està instal·lada.
Una reflexió dià ria especialitzada en el paper que juguen els mitjans de comunicació entesos com a instruments de persuasió i mecanismes de producció imprescindibles per a la "fà brica del consentiment", descrita amb clarividència per Noam Chomsky.
Mònica Planas ha aconseguit crear opinió, ser seguida i comentada per la seva anà lisi i el seu discurs crÃtic d'envejable transparència i ha aconseguit també reconfortar aquelles opinions que malgrat ser majorità ries es troben situades molt sovint fora de l'opinió publicada i són tractades com a minorità ries.
Molt sovint ha posat el dit a la nafra en relació amb la iniquitat de gènere (per a ser eufemÃstiques) de moltes de les programacions televisives de les nostres teles generalistes i ha manifestat la seva indignació amb la tolerà ncia envers el sexisme i l'androcentrisme. Les seves cròniques destaquen també per una inusual precisió en els termes, precisió que denota una prà ctica normalitzada de les eines pròpies d'una perspectiva de gènere ben entesa.
Â
Article com a mostra del seu treball: Monica-Planas-divendres-negre-masclista
Â