Les dones són una minoria també al Saló d'emprenedoria del MWC

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Digitals

logo-mobile2x

 

Al Mobile Word Congress s'ha realitzat la tercera edició del saló de l'emprenedoria tecnològica i de serveis per a mòbils, i cal destacar que les dones segueixen sent una veritable minoria.

Per tercer any consecutiu, el recinte de Montjuic ha donat cabuda a la innovació, en el 4YFN, Conneting Startups,  el saló de l'empreneduria novella,  que en aquesta tercera edició han ocupat uns 18.000 mts quadrats, i havien unes 500 empreses. Un recinte on sobresortia la joventut amb una activitat febril. Les  presentacions eren continúes, la cerca de financiació, el lliurament de targes i publicitat, també...

I en aquest "paisatge humà" tan masculí,  les dones emprenedores destacaven precisament  per ser tan poques. Malgrat que encara no es poden donar xifres oficials ( posteriorment les demanaren per a un reportatge més ample que publicarem la setmana que ve)  sembla que només un 5% de les Startups estan  dirigides o promogudes per dones. 

 

 

 

alt

Promotores d'Auca Digital: M.del Pilar Rodrígues i Asunción Muñoz

 

 

Però elles han crescut en presència i en propostes. I el dimarts algunes van ser ser protagonistes de  la presentació de "Women in Mobile" en la qual hi van van participar moltes dones i van ser escoltades per mols companys. I totes. I sembla que totes  ho tenen molt clar, i saben com moure's en un ambient masculí i trobar la seva oportunitat.

A diferència del que es podia veure a l'immens recinte del MWC de la Gran Via de Barcelona, en el saló  4YFN de la plaça Espanya,  es mostrava  certa "igualtat" d'espai, per què tothom es va haver de conformar en treballar en  mòduls idèntics en els quals havia un taulell blanc, on només hi cabien dues persones, una tablett, i algú anunci petit. Però semblava que la majoria dels casos, amb aquest atrezzo en tenien suficient. Però tots, i sobre tot elles, que es troben en més dificultats per desenvolupar els seus projectes i  tenir garantit el finançement,  intentaven convèncer a inversors i business angels que també el futur del Mobile podia ser femení. Ho han aconseguit?.