Estat espanyol - La Índia: La FVF llança campanya "Canvia el present" contra el matrimoni infantil / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Infància i Adolescència - Infància i Adolescència

Amb Motiu del dia Internacional contra l'eliminació de totes les formes contra la violència masclista el passat 25 de novembre, la Fundació Vicente Ferrer, va llançar la campanya "Canvia el present", amb enfocament de gènere, centrada en les nenes i adolescents de l'Índia , contra el matrimoni infantil per prevenir l'abandonament escolar i la violència contra les dones

 

cambia el presente

 

Sota el lema "Tu tens el poder de canviar el present de milers de nenes de l'Índia", l'objectiu és implicar la societat "per acabar amb els matrimonis infantils i garantir la salut i l'educació de les nenes", explica Anna Ferrer, presidenta de l'FVF. Els matrimonis infantils estan provocats per tres factors: la pobresa extrema, l'escàs valor a les dones i les normes culturals obsoletes a causa del limitat accés a l'educació.

La campanya "anima a sumar-se a la Fundació per a combatre aquesta xacra que res té a veure amb les tradicions i molt amb la pobresa extrema en què viuen moltes famílies a l'Índia rural", indica Ferrer. "Canvia el present" convida a reflexionar sobre la discriminació, mobilitzar-se per l'eradicació de les desigualtats i implicar-se en la protecció dels drets humans de les comunitats més desafavorides.

La campanya està recolzada per persones reconegudes com els actors Hugo Silva, Elena Furiase i Paula Vázquez, el cantant Miguel Poveda i la periodista Ana Pastor i es difondrà a través de diferents canals: publicitat exterior, mitjans de comunicació, xarxes socials i pàgina web. La iniciativa, que estarà vigent fins al 15 de gener, té com a objectiu sensibilitzar i mobilitzar la societat sobre les greus conseqüències del matrimoni infantil.

La Fundació Vicente Ferrer treballa en la lluita per la igualtat de la dona a l'Índia rural a través de diverses iniciatives per aconseguir el seu empoderament. Aquestes iniciatives promouen l'educació com a pilar fonamental, l'associacionisme de dones i l'emprenedoria. Així mateix hi ha un procés de conscienciació transversal sobre igualtat de gènere a través de les escoles, els hospitals, les clíniques rurals i les activitats culturals organitzades als pobles.