Barcelona: LECTURA DE TESI DOCTORAL L'autorepresentació com a resistència / La independent / NotÃcies gènere
Escrit per Redacció La Independent dijous, 8 d'octubre de 2015 16:24
Universitats - Publicacions
Â
La doctoranda Mariana Espeleta Olivera, investigadora en formació del Seminari Filosofia i Gènere, defensarà la seva tesi doctoral*, dirigida per Fina Birulés (Universitat de Barcelona) i Beatriz Ferrús (Universitat Autònoma de Barcelona), titulada "Subalternidades femeninas: la autorrepresentación como resistencia".
La tesi proposa un marc teòric en el qual conflueixen la teoria polÃtica gramsciana i la teoria feminista, per pensar sobre la manera com es construeix polÃticament la subalternitat de les dones com a element indispensable dels projectes hegemònics, aixà com les possibilitats de resistència a aquesta dominació, particularment a través de l'autorepresentació.
Aquest marc s'utilitza per revisar la construcció de l'hegemonia de gènere al Mèxic postrevolucionari, i dos casos actuals de col·lectius de dones mexicanes que resisteixen aquesta dominació: les mares de les assassinades i desaparegudes de Ciudad Juárez i les "Patronas" de Veracruz, que ajuden als migrats indocumentats en el seu pas pel paÃs.
Â
*Dimecres 14 d'octubre de 2015 a les 12h
Seminari del Departament d'Història de la Filosofia, Estètica i Filosofia de la Cultura, Facultat de Filosofia, Universitat de Barcelona, c/ Montalegre 6, 4t - 08001 Barcelona