Catalunya: La joventut catalana s'organitza per la igualtat de gènere a XAJI / La Independent / Notícies gènere

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Infància i Adolescència - Infància i Adolescència


XAJI promou actuacions contra les relacions violentes i abusives en centres educatius dissenyades pel propi alumnat

 

 

 

XAJI Cat-1-1 copia

 

 

La Xarxa Activa de Joventut per la Igualtat (XAJI) la formen els i les joves més sensibles a la igualtat de gènere dels seus respectius centres que treballen en tallers la prevenció de situacions abusives en les relacions, de la violència masclista i de la LGTBfòbia amb l'objectiu de generar models i referents igualitaris. Treballen valors igualitaris entre l’alumnat en diversos centres de secundària a Barcelona, Rubí, Sant Coloma de Gramenet, El Prat del Llobregat, Sant Boi de Llobregat i Cornellà de Llobregat.

XAJI està impulsada per Homes Igualitaris-Associació d'Homes per la Igualtat de Gènere,  la Plataforma Unitària contra la Violències de Gènere de Catalunya, l'entitat Gogara i la Fundació Aroa.

“Es tracta d'una xarxa d'activa de consciència i formació en igualtat que, posteriorment, organitza activitats per a la resta dels seus companys i companyes en els seus centres a favor de la igualtat de gènere”, afirma Paco Abril, coordinador de (AHIGE). I Maritza Buitrago portaveu de la Plataforma Unitària contra la Violències de Gènere de Catalunya explica que: “Hi ha entre els joves una percepció errònia del que és la violència i en moltes ocasions els costa identificar-la i acaben reproduint comportaments masclistes”.

Les organitzacions impulsores de XAJI organitzen tallers on es tracta i debat sobre els estereotips, les relacions de poder, els mites i creences sobre l'afectivitat i la sexualitat, les violències i el cicle de la violència masclista, i  les masculinitats i feminitats i la diversitat afectivo-sexual. També s'ensenya a l'alumnat a detectar situacions de violència i com actuar davant d’elles, per finalment avaluar la situació del seu entorn i elaborar un pla i protocols d'actuació per al seu centre educatiu.