Premi Narratives digitals per la prevenció de la violència masclista

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Comunicació - TICS - Publicitat - Digitals

Ledo 3

De les 10 obres participants, el jurat ha triat el vídeo realitzat per l'alumnat de 6è del CEIP Antonio Palacios d'O Porriño, Pontevedra, Galicia.

En el Mobile World Center de Barcelona, s'ha portat a terme la Jornada de Dinamització de la Internet Social, on s'ha vulgut reflectir les bones pràctiques innovadores que s'han dut a terme en el marc de les actuacions dels Punt TIC, així com les estratègies, idees i projectes que siguin innovadores i tinguin un impacte favorable en les actuacions de la xarxa o dels seus equipaments.

La benvinguda als participants l'han portat a terme Ricard Faura, cap del Servei de Societat del Coneixement de la Generalitat de Catalunya, que, juntament amb Núria Balada, directora ejecutiva de l'Institut Català de les Dones, que també han estat els encarregats d'entregar el Premi Narratives Digitals per la Prevenció de la Violéncia Masclista, que es va convocar dins de la campanya Dóna la paraula, recolçada per la Direcció General de Telecomunicacions i Societat de la Informació, l'Institut Català de les Dones i el programa Telecentre Women de la Fundació Telecentre.org.

 

Ledo 1

Proposta guayadora

De les 10 obres participants, el jurat ha triat el vídeo realitzat per l'alumnat de 6è del CEIP Antonio Palacios d'O Porriño, Pontevedra, Galicia.

La proposta guanyadora porta per títol "Micropoesía para el 25 N". Es tracta d'un vídeo de micropoesies. El jurat ha valorat "el treball i la qualitat que hi ha el darrera i tot el procés de reflexió que han realitzat els i les alumnes". Destaca "el context pedagògic, la creativitat, el contingut que posa de relleu els missatges positius i que es posen en joc paraules que toquen el simbòlic".

 

Amb impacte

Els i les alumnes tenen un blog on es desenvolupa una activitat de treball a l'aula i es mostra a través de fotografies i vídeos tot el procés de treball. Des de la visualització de les micropoesies, a l'elaboració de les pròpies a partir de retalls, fins al vídeo amb les seves propostes i una reivindicació final de l'acte en el que els nens i nenes llegeixen en públic aquestes micropoesies. El jurat ha valorat que això aporta valor i fa que l'impacte arribi més enllà de l'aula.

Els guanyadors i guanyadores no van poder assistir de manera presencial al lliurament de premis, però sí ho van fer virtualment a través d'una connexió per Skype. Van agrair el premi i van saludar les més de 100 persones que participaven a la Jornada.

 

 

Ledo 2

 

Ús de les TICs

Aquest premi es va convocar en el marc del Dia Internacional per a l'eliminació de la violència vers les dones, que es commemora el 25 de novembre. Neix amb l'objectiu de fomentar la presència pública d'idees, opinions, reflexions i expressions que posin èmfasi en la prevenció de la violència masclista i que contribueixin al repte de la construcció d'una societat lliure d'aquesta xacra social.

També pretén fomentar l'ús de les tecnologies per formar i expressar les idees i les opinions, donar reconeixement a les persones que contribueixen a la construcció d'una societat cada dia millor, i generar idees i recursos per a la prevenció de la violència masclista.

El certamen era obert a tothom i pretenia animar les i els participants dels Punt TIC i la ciutadania en general a generar continguts digitals al voltant del tema proposat. Podien ser àudios, vídeos, multimèdia, imatges (fotografia, il·lustració, dibuix...) o un conjunt de les mateixes. Es podien elaborar en català, castellà o anglès, i calia que estiguessin publicats a algun espai virtual.

El jurat ha estat format per membres de l'Institut Català de les Dones, la Fundació Telecentre.org i la Direcció General de Telecomunicacions i Societat de la Informació.

 

Més informació:

Premi

L. Sedó