“Als negocis dirigits al segment lèsbic els cal professionalitzar-se”

Atenció: s'obre en una nova finestra. PDFImprimeixCorreu electrònic

Apoderament i Lideratge - Empresarial

Maria Giralt, impulsora de Lesbian Networking, explica la iniciativa

foto-lesbian-networking

 

Ara fa un any que se celebren a Barcelona trobades periòdiques destinades a fomentar l'emprenedoria i la col·laboració empresarial entre les lesbianes. Aquestes trobades, batejades amb el nom de 'Lesbian Networking', es fan cada dos o cada quatre mesos, sempre el diumenge a la tarda, i combinen amb èxit oci i negoci.

La primera va tenir lloc el març del 2012; la més recent, el 17 de febrer del 2013; la propera, que serà la sisena, encara no té data concreta però es farà a l'abril o bé al maig.

Al darrere d'aquesta iniciativa hi ha la Maria Giralt, empresària i emprenedora vinculada al món lèsbic des de sempre. Quan tenia vint anys va treballar de discjòquei al mític Daniel's, i potser aquella experiència la va inspirar i va començar a pensar que calia impulsar les iniciatives empresarials dirigides a lesbianes: "Els negocis muntats per lesbianes funcionen igual de bé o de malament que qualsevol altre. En canvi, els negocis dirigits al segment lèsbic necessiten professionalitzar-se. Això implica fer estudis de mercat per saber els interessos i les necessitats reals d'aquest segment".

 

Lesbian.networking

 

Olivia Cruises, un cas d'èxit
Posa com a exemple un cas d'èxit: "Olivia Cruises fa vint anys que organitza creuers per a lesbianes i s'omplen amb un any d'antelació. Estem parlant de vaixells amb capacitat per a 4.500 persones". Aquest any, The L Cruise, una iniciativa d'empresàries lesbianes de l'Estat espanyol, entre les quals es troba Giralt, durà a terme dos creuers per a lesbianes, els primers organitzats a Europa. Giralt predica, doncs, amb l'exemple, donat que també gestiona des del 2008 la seva pròpia línia de roba interior per a lesbianes Bollo&Butter i és la impulsora de bona part de l'oferta de festes nocturnes per a lesbianes a Barcelona.

Segons Giralt, Lesbian Networking va sorgir per cobrir una necessitat: "Coneixent la gran capacitat creativa i emprenedora que caracteritza a les lesbianes, havíem de trobar una fórmula per canalitzar aquest potencial. El Lesbian Networking va néixer d'aquesta necessitat. Normalment a les festes coneixes moltes dones, però no saps res de la seva vida professional. Amb aquestes festes obrim la possibilitat d'aportar coneixement entre nosaltres". De moment, i després de cinc edicions, hi han passat unes setanta-cinc ponents i més de quatre-centes persones oients entre emprenedores, acompanyants i amics, donat que els homes també hi són benvinguts.

El funcionament de les trobades és senzill i directe, explica la Maria Giralt: "Cadascuna de les dones disposa de tres minuts per exposar el seu projecte, idea o empresa. La resta escolta atentament. Normalment limitem cada trobada a unes quinze ponents, perquè desprès l'acte segueix amb festa i música en directe. És en aquest moment quan es produeixen els intercanvis de contactes entre les dones que s'han mostrat interessades en algunes de les exposicions".

Per a Giralt, el secret rau en conèixer les necessitats i els interessos reals del col·lectiu de lesbianes: "Els negocis funcionen si proporcionen un benefici per a la comunitat lèsbica. Com a consumidora, jo no compraré un producte determinat només pel fet de ser lesbiana si aquest producte no em dóna la prestació que necessito. I això ho oblidem sovint, i per això no funcionen alguns negocis. Però això no significa que no puguin anar bé. És en aquest sentit que estem treballant. Hi ha mercat, només cal saber com arribar-hi".